Vent venligst ...


Loading...
Teknisk Dokumentation
Hjemmesider

FAQ – Introduktion til ePay

Introduktion til ePay

Her svarer vi på, hvordan du kommer i gang med at bruge ePay, og hvad det er, ePay gør.

Hvad er ePay?

ePay er en betalingsgateway eller Payment Service Provider (PSP). Vi leverer den løsning, der gør, at dine kunder kan betale med kort i din webshop.

Sagt på en anden måde svarer vi til dankortterminalen, der står ude i butikkerne. Forskellen er blot, at vi kun beskæftiger os med nethandel – og altså ikke fysisk handel.

Kan jeg købe en webshop ved ePay?

Nej, ePay fokuserer udelukkende på driften af vores betalingsgateway, og vi tilbyder ikke webhosting eller shopsystemer.

Skal jeg bruge et taxID/CVR-nr.?

Både og. For at få en indløsningsaftale med Nets/Teller, Bambora (Euroline), Swedbank, Elavon eller Handelsbanken skal din virksomhed være registreret. Men du kan sagtens oprette en testkonto ved ePay uden et CVR-nr.

Hvad er en indløser?

En indløser er en bank, der tager sig af selve pengeoverførslen fra kundens konto til din konto. For at modtage kortbetalinger på internettet skal du have en aftale med en indløser. Vær opmærksom på, at en indløsningsaftale til fysisk handel ikke gælder til nethandel.

ePay samarbejder med disse indløsere:
Bambora (tidligere Euroline)
Nets/Teller
Swedbank
Handelsbanken
Elavon

Du skal kontakte den enkelte indløser for at høre om priser og transaktionsgebyr, da disse varierer.

Kan jeg teste og afprøve ePays system?

Ja, du kan lave en testkonto og se, hvordan systemet virker. Hvis du vælger at beholde kontoen og bruge ePay som betalingsgateway, så opgraderer vi din konto til en produktionskonto.


Få testkonto her

Det er helt gratis at få en testkonto ved ePay. Du starter først med at betale det øjeblik, du tager imod rigtige betalinger.

Hvad koster ePay?

Det kommer an på dit abonnement og de løsninger, du vælger. Du kan se ePays priser her.

Ved ePay betaler du et oprettelsesgebyr, som er et éngangsbeløb, og så betaler du et månedligt abonnement.


Husk, at det er gratis at teste systemet. Du starter først med at betale, når du tager imod rigtige betalinger.

Hvad er Fraud Fighter?

Fraud Fighter er ePays sikkerhedsprodukt, som beskytter din forretning mod svindel og misbrug.

Du kan læse meget mere om Fraud Fighter her.

Kan jeg flytte fra en anden betalingsgateway over til ePay?

Det kan du sagtens. Du kan bruge din eksisterende indløsningsaftale, og så skal du faktisk bare oprette en konto ved ePay her. Husk at gøre opmærksom på, at du skifter fra en anden betalingsgateway, og hvem din nuværende betalingsgateway er. 

Det er ikke et problem at have to betalingsgateways i overgangsfasen. Som nævnt svarer det til at have to dankortterminaler i en fysisk forretning.

Kontakt os, hvis du har flere spørgsmål til dette.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement ved ePay?

Du kan opsige dit ePay-abonnement fra administrationen i menupunktet Faktura -> Opsig abonnement. Vi vil sætte meget pris på, hvis du også vil give os en kort begrundelse for opsigelsen.

Har du glemt dit login, kan du få det tilsendt her: 
https://ssl.ditonlinebetalingssystem.dk/admin/forgotten.asp

Hvorfor står der ePayment Service Europe AB på mit kontoudtog?

Står der ePayment Service Europe AB på dit kontoudtog, skal du være opmærksom på, at det intet har med os (ePay) at gøre.

Vi har fra flere kunder hørt, at de har bestilt blækpatroner på hjemmesiden InkClub.com, hvorefter de finder et beløb på deres konto, der er trukket af ePayment Service Europe AB. 

Hvis du har fået trukket et beløb fra dem, og du ikke har modtaget et produkt, skal du gå til din bank og få beløbet ført tilbage.

Kan jeg bruge ePay på min Facebookshop?

ePay har lavet et betalingsmodul til Ecwid, så du nemt kan tage imod kortbetalinger i din butik på Facebook.

Læs mere om at bruge ePay med Ecwid her.

Hvad gør jeg, hvis min forretning skifter ejer?

Din ePay-konto kan overdrages til den nye ejer, hvis du ønsker det. Bemærk, at det koster et ejerskiftegebyr på DKK 400 + moms. 

Der skal også ansøges om en ny indløsningsaftale. Når den nye aftale er på plads, kan kontoen overdrages til den nye ejer.

Kontakt os for at høre mere.

Hvad er PCI?

Og hvad betyder det, at ePay er PCI-certificeret?

PCI står for Payment Card Industry, altså betalingskortindustrien. Når vi taler om PCI-standarden, så er det en international sikkerhedsstandard, der hedder Payment Card Industry Data Security Standard (forkortet PCI DSS), vi mener. 

PCI-standarden blev oprettet i 2005 af Payment Card Industry Security Standards Council, som er en sammenslutning af de fem største kortudbydere i verden: Visa, MasterCard, American Express, JCB og Discover. Formålet med standarden er hæve sikkerhedsniveauet for kortbetaling på internettet og skabe fælles sikkerhedskrav for hele betalingskortindustrien. 

Standarden definerer en lang række krav til, hvordan man håndterer, opbevarer og transmitterer kortoplysninger. Som betalingsgateway er ePay naturligvis underlagt kravene – ligesom alle andre danske virksomheder, der håndterer kortoplysninger, er. ePay er PCI-certificeret på niveau 1, hvilket er det højeste sikkerhedsniveau i PCI-regi. 

Én gang årligt bliver ePay kontrolleret af et eksternt bureau, der sikrer, at alle 200 sikkerhedspunkter i PCI-standarden er overholdt.

Læs meget mere om PCI-standarden på www.pcisecuritystandards.org. Du kan finde selve kravene og de 200 sikkerhedspunkter i dette dokument.

Er ePay påvirket af SSLv3 POODLE Attack?

Nej. Vi har opsat vores platform, så vi ikke accepterer denne type sårbarhed.

POODLE attack drejer sig kort fortalt om en sårbarhed i ældre browsere, der gør det muligt for hackere at tilgå data for brugere med en ældre browserversion.

Hvis du derfor bruger en ældre version af en browser, kan du få en fejl med en meddelelse om, at forbindelsen ikke kunne etableres, når du åbner ePays betalingssystem.

Du løser problemet ved at opgradere den ældre browserversion på computeren til nyeste version eller ved at skifte til en anden browser.

Læs mere om POODLE attack her: https://isc.sans.edu/forums/diary/OpenSSL+SSLv3+POODLE+Vulnerability+Official+Release/18827

Skal jeg linke til ODR?

Senest den 15. februar 2016 skal alle europæiske webshops linke til den nye europæiske klagemyndighed ODR (Online Dispute Resolution). 

Vi anbefaler vores kunder at placere linket til ODR i handelsbetingelserne. 

ePay har pt. ikke planer om at inkludere linket i betalingsvinduet. 

Du kan se mere om ODR-platformen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/